Egyéb termékek

Új termékek

Használt termékek

Új termékek



TPMS



Abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS)
Mi az a TPMS

Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer egy, az autóba a gyártó által integrált rendszer, amely folyamatosan monitorozza a jármű kerekeiben lévő légnyomást. Alapvetően kétféle rendszert különböztetünk meg: – direkt rendszer – a légnyomást egy, az abroncsban lévő szenzor méri
– indirekt rendszer – az abroncsban lévő nyomást a jármű ABS szenzora által méri
A jármű vezetőjét a fedélzeti számítógép tájékoztatja az abroncsok állapotáról, illetve hibakódot generál, amennyiben valamelyik kerékben nem megfelelő a nyomás.

A TPMS rendszerek három funkciója:

- Növeli a vezetés biztonságát
- Megelőzi a rossz légnyomás által felmerülő magasabb üzemanyag-fogyasztást
- Megelőzi az abroncs, a túl alacsony légnyomás okozta esetleges abnormális, vagy gyorsabb kopását


TPMS - a legfontosabb tudnivalók, gyakori kérdések



TPMS – a legfontosabb tudnivalók, gyakori kérdések

alapvető információk a tpms rendszerekről, illetve kezelésükről

Mi a különbség a direkt és az indirekt rendszer között?

A direkt rendszer esetében az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer a kerekekben lévő nyomást 1-1, a abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli szenzor által méri. A szenzor jeleket továbbít a fedélzeti számítógépnek, amelynek eredményét a járművezető is ellenőrizheti, illetve esetleges probléma esetén a rendszer hibakódot generál. Ezek a nagyon precíz rendszerek, miután minden egyes kerék nyomása külön és közvetlenül van mérve.

Hogy működik egy indirekt TPMS rendszer?

Az indirekt rendszerek esetében a keréknyomást a rendszer az ABS szenzorból származó adatokból következteti, azok forgási sebességéből, miután a nyomáskülönbség más értékeket eredményez.

Melyek az egyes rendszerek előnyei és hátrányai?

A direkt rendszerek nagyon pontos értékeket képes mérni, továbbá azonosítja a problémás kerék pozícióját, parkolás közben is ellenőrzi a nyomást, illetve a pótkerék légnyomását is monitorozza. A direkt rendszerek szerelése ugyanakkor időigényesebb, valamint költségesebb, miután a mind a téli, mind a nyári garnitúrát fel kell szerelni ilyen szenzorokkal.

Miután az indirekt TPMS nem méri a pontos légnyomást, illetve az abroncs hőmérsékletét sem, nem képes olyan pontos mérésekre, mint egy direkt rendszer. Továbbá az indirekt rendszer a kerék forgásából nyeri az információt, parkoló helyzetben nem méri a légnyomást, azaz ha esetleg álló helyzetben ereszt le az abroncs, a rendszer nem jelez. Ugyanakkor ezzel a rendszerrel lényegesen egyszerűbb a téli / nyári abroncsok cseréje.

Milyen többletmunkát eredményeznek a TPMS rendszerek átszereléskor?

A TPMS rendszerek alkalmazása új kihívásokat támaszt mind a jármű tulajdonosával, mind a gumiabroncs szervizekkel szemben.

A jármű tulajdonosa nem fogja tudni maga átcserélni a kerekeket, hanem egy szakmailag felkészült szakemberhez kell fordulnia, aki rendelkezik a szükséges eszközökkel is és fel tudja szerelni, illetve programozni a szenzorokat.

Fel tudom szerelni a direkt TPMS szenzorokat én magam is?

Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer szenzorainak felszereléséhez szaktudás, illetve speciális eszközök szükségesek, így mindenképp azt javasoljuk, hogy forduljon szakemberhez. A direkt rendszerek szenzoraira kifejezetten ügyelni kell:

Minden kerékcserénél a szenzorok kisebb szervize is szükséges, fontos kicserélni a kopó alkatrészeket.
Új abroncsok esetében új szenzorokra is szükség van, amelyeket egy speciális eszközzel fel kell programozni (optimális légnyomás, abroncs pozíció, stb.), hogy megfelelően működhessen a rendszerben.
A szenzorokban lévő elemek állapotát is ellenőrizni kell a kerékcsere folyamán.

Az autóm gyárilag nincs TPMS rendszerrel felszerelve. Szükséges ilyen rendszert utólag felszereltetnem?

Az új előírás által érintett járművek már gyárilag TPMS rendszerekkel felszerelve érkeznek, ellenkező esetben nem lehetne őket forgalomba helyezni.

Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek utólagos beszerelése nem kötelező.


McGard kerékőr



A McGard kerékőr teljesen egyedi kialakításával és kiváló minőségével megvédi gépkocsijának kerekeit és a gumikat a keréklopástól. Nemcsak a drága alumínium felnik, lemez-felnik hanem a gumiabroncsok védelmét is szolgálja. A kerekeket rögzítő csavarok vagy anyák hagyományos kerékkulccsal eltávolíthatóak. A McGard kerékőr mind a négy keréken egy-egy csavar vagy anya speciális kerékőr csavarra történő lecserélésével meggátolja a kerekek hagyományos leszerelését, így azokat csak az Ön birtokában lévő egyedi adapterrel lehet lecsavarni.

FONTOS: A legújabb perselyes kerékőr változatnál egy plus extra elforgó gyűrű nyújt védelmet a kívülről történő ráfogás ellen. Ajánljuk olyan felnikhez ahol a csavar ill. anya nincs süllyesztve, szabadon van; pl. legtöbb lemezfelni.

Készlet tartalma: 4db egyedi kerékőr anya ill. csavar, hozzá tartozó adapter, leírás.


Mobil defektjavító kit



REMA TIP TOP a német minőség

A csomag tartalmazza a javításhoz szükséges javítóanyagot, kompresszort lámpával.

Használható mobil kompresszorként adapterekkel labda, gumimatrac stb. felfújásához, illetve defektjavító eszközként.

A kompresszor a gépkocsi szivargyújtójáról működik.

Ár: 18900 Ft


Tehermentesítő gyűrűk



A tehermentesítő, vagy központosító gyűrűre akkor van szükség, ha a könnyűfémfelni középfurata nagyobb, mint a kerékagy közepének átmérője. A középfuratot ebben az esetben le kell szűkíteni a megfelelő méretre. A kerékcsavarok ugyanis “csak” rögzítik a felnit az agyon, de nem központosítják azt. Ez a feladat az agyra felfekvő középfuratra hárul, illetve ha ez nagyobb a kívánatosnál, akkor a tehermentesítő gyűrűre. E nélkül rázni fog a kerék.

Kerékcsavarok



Banner akkumulátorok



Banner akkumulátorok széles választéka

Fújható fólia - foliatec.com



Használt termékek

1db Renault 5 Alpine/Alpine Turbo Kormánykerék.

10000 Ft / DB


1 db Gyári Fiat Sportkormány gyári bőrözéssel szép állapotban eladó. Külső átmérő 310 mm.

18900 Ft / DB


1db REMUS Sport kipufogódob

25000 Ft / DB